Організація інклюзивної освіти
Організація інклюзивної освіти
Гімназія №4 Павлоградської міської ради забезпечує здобувачів освіти з особливими освітніми потребами інклюзивною освітою. Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків. В закладі організовано 11 інклюзивних класів, в яких навчається 21 особа з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням потреб інклюзивної форми навчання (стаття 20 Закону України «Про освіту»). Навчання здійснюється за освітньою програмою закладу освіти, адаптованою або модифікованою з використанням корекційно-розвиткової складової. У закладі працює ресурсна кімната, кабінети логопеда та психолога, в яких проводяться індивідуальні та групові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття. Для реалізації інклюзивного навчання в закладі працюють 7 асистентів вчителів, практичний психолог, вчитель-логопед і вчитель-дефектолог.
Серед форм навчання використовується змішана та дистанційна.
Проведення корекційних занять відбувається за графіком відповідними спеціалістами в синхронному режимі за допомогою Meet конференції та занять на базі гімназії.
Дистанційне навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване за допомогою таких сервісів:
- Google Class для асинхронного навчання;
- Zoom, Meet для синхронного навчання;
- Viber, Telegram для оперативного інформування учнів та батьків;
- телефонний зв’язок для учнів, які не мають доступу до Інтернету або відсутні технічні засоби навчання.
Учнів з особливими освітніми потребами постійно супроводжують асистенти вчителів. Всі вчителі, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами, склали індивідуальний навчальний план, адаптують, модифікують завдання та програмний матеріал відповідно до потреб дітей.
Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами
- сприяє когнітивному, фізичному, соціальному та емоційному розвитку;
- забезпечує відповідні їхній віковій категорії рольові моделі однолітків;
- створює можливості для навчання в реалістичному/природному середовищі;
- дає змогу підвищувати самооцінку й відчувати себе частиною цілого;
- забезпечує рівний доступ до навчання;
- вчить природню сприймати та толерантно ставитися до людських відмінностей;
- розширює можливості для налагодження нових дружніх стосунків;
- забезпечує можливість навчатися на основі ширшого набору форм і методів роботи.