Нормативно-правова база інклюзивної освіти
Інклюзивна освіта в міжнародних документах:
-Загальна декларація прав людини ;
-Конвенція про боротьбу з дискримінацією у сфері освіти;
- Конвенція про права дитини;
- Саламанська декларація;
- Копенгагенська декларація про соціальний розвиток;
- Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю
Ключові принципи інклюзивної освіти
(Саламанська декларація, 1994р.)
УСІ ДІТИ мають навчатися разом, незважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними;
УСІ ЗАКЛАДИ освіти мають визнавати і враховувати різноманітні відмінності , а відтак - і потреби своїх учнів, узгоджуючи різні види, темпи навчання, способи навчання; розробляючи відповідні стандарти, навчальні програми і плани, стратегії викладання та інше;
УСІ ДІТИ мають отримувати будь-яку додаткову підтримку, яка може знадобитися їм в освітньому процесі.
Закондавча база інклюзивної освіти
Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»
Постанови Кабінету Міністрів України
• Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
• Постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
• Постанова Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88 «Про порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»
Накази, листи Міністерства освіти і науки України